חיפוש
  • ג'ני וערן - הורות 360

אני רוצה ג'ודו וגם כדורגל ואפשר גם יצירה?


נשמע מוכר? שפע החוגים המוצעים, העלונים הצבעוניים שמחולקים, מלהיבים מאד את הילדים וגם אתכם. התוצאה לא פעם שהילדים רוצים, בתחילת השנה, להירשם כמעט לכל החוגים ולא פעם, זה מעמיד אתכם ההורים אל מול דילמות, למשל: האם ההשקעה הכספית מצדיקה כל כך הרבה חוגים? מה יקרה כשההתלהבות תגמר ולא ירצו להמשיך? או יהיה מאוחר מידי לבטל ולקבל החזר כספי? האם באמת הם רוצים את כל החוגים האלו? אולי זה בגלל החברים? מה אם יש חוג אחר, שאתם מאוד רוצים שהילד שלכם ישתתף בו, כי אתם חושבים שזה יעזור לו או יקדם אותה והם לא רוצים? ובכלל, כמה חוגים, הילדים יכולים להכיל, לחוות? נראה שקשה למצוא תשובה אחת אחידה, שתענה לצרכים של כל אחד ואחת מכם.אנחנו נסייע לכם לנסות ולהבין מאין זה מגיע ולקבל את ההחלטות שיתאימו למשפחה שלכם.


למה הילדים רוצים חוגים?

מה יוצא לילדים מהשתתפות בחוגים? התשובה היא, שהחוגים יכולים לתת לילדים את כל מרכיבי תחושת השייכות גם אם הם מנוסחים על ידיהם במילים פשטות, כמו:

  1. כי ממש כייף להיות שם, לשחק ליצור ולהכין כל מיני יצירות (תרומה ומועילות).

  2. כי לומדים שם לשחק ואז אני אהיה שחקן הכי טוב כמו מסי או אריק זאבי (תחושת ערך).

  3. כי החוג נשמע ממש מעניין ועושים שם כל מיני ניסויים (צמיחה והתפתחות).

  4. כי המדריכה מאד נחמדה (התייחסות אישית)

  5. כי אז אני אהיה אחראי על ... (משמעות אישית).

ובעיקר, "כי החברים שלי הולכים ואני רוצה להיות אתם" - להרגיש אחד מהחבר'ה, זה חשוב מאד לילדים!

למה אתם רוצים שהילדים ילכו לחוגים?

אתם מעוניינים שהילדים ישתתפו בחוגים ממגוון סיבות – לא בהכרח זהות לסיבות של הילד.

  1. כי זה יעזור לפתח את הילד שלי – ואולי כך הוא ישיג יתרון על פני האחרים ב"מירוץ החיים".

  2. כי זה יכול למלא את הזמן אחרי הצהריים וזה עדיף על פני תרבות המסכיםאו סתם שעמום בבית.

  3. כי זו הזדמנות לרכוש חברים.

  4. כי אני רציתי תמיד להיות בחוג גלגיליות ולא היה בזמני.

מה הילד יכול לקבל מהשתתפות בחוגים?

ללא קשר לרצונות שלהם או שלכם, לחוויית החוגים יש תועלות נוספות שעוזרות להתפתחות האישית של ילדיכם:

  • ילמדו על עצמם מה הם אוהבים יותר ומה הם אוהבים פחות.

  • יראו היכן הכישרונות שלהם באים לידי ביטוי - מה קל להם יותר ומה פחות.

  • יפתחו את האמונה בעצמם וביכולותיהם – זוהזדמנות לחיזוק הערך העצמי במקום בו הם יכולים להפגין יכולות ולהתפתח, מקור לעידוד והזדמנות להרגיש אהובים ומקובלים בחברה.

  • יבחרו ויקבלו החלטות (מה שלא אפשרי עבורם בבית הספר או במקומות אחרים). יבינו את התוצאות של ההחלטות שקיבלו וישנו אותן במידת האפשר.

  • באותו החוג שבו יתמידו וירצו להישאר, ילמדו על משמעת עצמית, קבלת אחריות ועל התמדה.

  • יקבלו אחריות על התוצאות - ההישגים אליהם הגיעו או שלא, בזכות העבודה וההשקעה בחוג ועוד לקחים והרגלים חשובים לחיים.

  • ילמדו איך מנהלים נכון את הזמן ולמה לתת עדיפות - זמן אימון, תרגול, חברים ומשחקים.

איך תמצאו את הדרך הנכונה?

מילות המפתח כאן הן: איזון וגמישות.

איזון בין הרצונות של הילד ולבין הרצונות שלכם. איזון בין מה שרוצים למה שאפשר (כלכלית וגם בהיבט של הזמן הפנוי). איזון בין סוגי הפעילות (גופנית, חשיבתית, יצירתית ועוד). איזון בין המשימות האחרות של הילד (לימודים, בילויים חברתיים) לבין החוגים. איזון בין האידיאלי לבין האפשרי.

וגם,

גמישות לשינויים ברצונות של הילד. גמישות לשינויים בלוח הזמנים.

גמישות בקבלת התוצאה (הרצויה) - יתכן שתשלמו על חוג אחד או יותר שבסוף הוא לא ישתתף בו - לבין הלימוד לחיים שהילד שלכם מרוויח.

אל תשכחו, שהחוגים אינם מטרה בפני עצמה ואינם בהכרח נקודת פתיחה למקצוע בעתיד. הם מתקיימים בשעות הפנאי של הילדים ויש להתייחס אליהם כאל פעילות לצורך הנאה וכיף בלבד. אם הילדים ישפרו מיומנויות או יכולות כתוצאה מהחוג זהו בונוס, אבל זה לא העיקר.

כי בסופו של יום,

החוג הכי שווה הוא חוג אמא/אבא – אותו החוג שאתם יכולים לתת לילדכם בכל שבוע. שעה של עשייה משותפת ולא מופרעת בכל מה שהילד יחפוץ. זהו החוג שהם הכי היו רוצים להשתתף בו.


4 צפיות
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now